KEY DEVELOPER FEATURES [중요 개발자 특징]
Send data from your server to users' Android-powered devices
서버에서 유저의 안드로이드 디바이스로 데이터를 보낸다.
This could be a lightweight message telling your app there is new data to be fetched from the server (for instance, a movie uploaded by a friend), or it could be a message containing up to 4kb of payload data (so apps like instant messaging can consume the message directly). GCM Architectural Overview.
가벼운 메시지를 앱에 보낼 수 있다. 새로운 데이터를 서버로부터 가지고오거나(예, 친구로부터 영화를 업로드 받는다.) 최대 4kb까지의 데이터를 포함훌 수 있다(그렇기 때문에 인스턴스 메시징앱이 메세지를 바로바로 처리할 수 있다.)
Send "send-to-sync" messages
동기화 메시지 보내기
A send-to-sync (collapsible) message is often a "tickle" that tells a mobile application to sync data from the server. For example, suppose you have an email application. When a user receives new email on the server, the server pings the mobile application with a "New mail" message. This tells the application to sync to the server to pick up the new email. Learn more »
동기화 메시지(압축가능한)은 종종 모바일앱을 서버와 동기화시킨다. 예를들어 이메일 앱을 지원한다. 유저가 새 이메일을 서버에 받았을때 서버는 새로운 모바일앱에 "새 메일"이라는 메시지를 필으로 날린다. 이것이 새 이메일을 가져오기위ㅇ해 앱이 서버와 동기화 하는것이다.
Send messages with payload 데이터(payload)와 함께 메시지 보내기
Unlike a send-to-sync message, every "message with payload" (non-collapsible message) is delivered. The payload the message contains can be up to 4kb. Learn more »
동기화 메시지와는 다르게, 도착한 모든 데이터메시지(압축불가능한 메시지)는 4kb까지지의 메시지를 포함할 수 있다.
NEW FEATURES
Return Receipts 리턴메시지(receipts)
You can use upstream messaging to get receipt notifications, confirming that a given message was sent to a device. Your 3rd-party app server receives the receipt notification from CCS once the message has been sent to the device. Learn more »
당신은 리턴메시지(receipt)를 알림, 메시지가 디바이스에 전달되었는지 확인하기 위하여 업스트림 메시지로 쓸 수 있다. 당신의 서드파티 앱서버는 메시지가 디바이스에 도착했을때 CCS로 부터 리턴메시지(receipt) 알림을 받는다.
Get Started 시작하기
Get started with a tutorial that walks you through creating a GCM app. Learn more »
튜토리얼과 함기 GCM엡을 만들며 시작하기.